EU peníze školám
Pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR nabízíme vytvořené materiály ke sdílení. Na základě Vašeho požadavku, který zašlete na zs.lany@wo.cz, Vám přepošleme Vámi požadovaný materiál spolu s metodickým listem. Číselné označení materiálů s jejich stručnou anotací najdete v níže uvedené tabulce ve třetím sloupci.
číslo sady | zaměření sady | seznam materiálů s anotacemi |
1 | sada 20 digitálních učebních materiálů, které zpracovávají tematickou oblast "Dějiny a tradice českého národa" | náhled zde |
2 | sada 20 digitálních učebních materiálů, které zpracovávají tematickou oblast "Češi v srdci Evropy" | náhled zde |
3 | sada 20 digitálních učebních materiálů, které zpracovávají tematickou oblast "Historické souvislosti nejen z pohledu historického, ale i výtvarného, literárního či jazykového" | náhled zde |
4 | sada 20 digitálních učebních materiálů, které zpracovávají tematickou oblast "Témata ICT přehledně" | náhled zde |
5 | sada 20 digitálních učebních materiálů, které zpracovávají tematickou oblast "Nebojme se matematiky" | náhled zde |
6 | sada 20 digitálních učebních materiálů, které zpracovávají tematickou oblast "Hudební skladatelé zblízka" | náhled zde |
7 | sada 72 učebních materiálů (přírodopis, chemie) podporující přírodovědnou gramotnost žáků | náhled Př - zde náhled Ch - zde |
O PROJEKTU
Ve školním roce2010/2011 jsme ve škole zareagovali na výzvu MŠMT pro oblast podpory 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách, prioritní osy 1 Počáteční vzdělávání, operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost (akce EUpeníze školám).
Pedagogy školy byl připraven projekt s názvem "Kvalitní a moderní škola - náš společný cíl"a v březnu 2011 byla odeslána Žádost o jeho finanční podporu.
Projekt dostal na MŠMT zelenou a v červenci 2011 jsme obdrželi Rozhodnutí o poskytnutí dotace na úhradu výdajů souvisejících s realizací projektu.
A jaký je náš projektový záměr:
Cílem projektu je prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na ZŠ Lány. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo metodickým vzděláváním a podpůrnými kurzy pedagogických pracovníků. Dále tvorbou a následným používáním nových učebních materiálů ve výuce. Zvýšení efektivity práce se žáky ve vybraných tématech bude probíhat také formou individualizace výuky prostřednictvím dělení hodin. Snížení výskytu rizikového chování bude v projektu podpořeno zavedením programu primární prevence.
Konkrétní cíle:
Pedagogičtí pracovníci se budou po dobu trvání projektu vzdělávat:
a) ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a k individualizaci výuky v této oblasti
b) ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji matematické gramotnosti a k individualizaci výuky v této oblasti
c) ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji přírodovědné gramotnosti a k individualizaci výuky v této oblasti
d) ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti a k individualizaci výuky v této oblasti
e) v metodickém kurzu pro učitele cizích jazyků
f) ve dvouletých jazykových kurzech pro učitele cizích jazyků
g) pro efektivní využití interaktivní tabule ve výuce
Pedagogičtí pracovníci vytvoří a zpřístupní sady digitálních učebních materiálů zaměřených:
- na oblast ICT, člověk a jeho svět, na obor matematika, český jazyk a literatura, dějepis, výtvarná výchova a hudební výchova
Pedagogičtí pracovníci vytvoří a zpřístupní sady učebních materiálů:
- pro oblast člověk a příroda
Pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti a individuálních schopností žáků bude po dobu trvání projektu v 6. ročníku dělena jedna hodina matematiky.
Pro zvýšení efektivity rozvoje přírodovědné gramotnosti a posilování empirických činností žáků bude po dobu trvání projektu v 6. ročníku dělena jedna hodina přírodopisu.
Po dobu trvání projektu bude v 6. – 9. třídě probíhat program primární prevence v rozsahu 8 hodin na třídu zaměřený na speciální problematiku aktuální pro danou třídu (záškoláctví, šikana, návykové látky, vandalismus, poruchy příjmu potravy atd.)
Kolik žáků bude mít prospěch z toho, že se budou účastnit klíčových aktivit:
Ověření výukových materiálů bude probíhat průřezově v jednotlivých třídách dle metodických doporučení u jednotlivých materiálů. Vzhledem k zapojení 12 pedagogů ze 14 se tyto aktivity dotknou téměř všech žáků školy. Dělení hodin matematiky a přírodopisu se týká žáků 6. ročníku. Program minimální prevence se dotkne žáků druhostupňových. Projektem pořízená technika a učební pomůcky budou následně využívat všichni žáci školy.
Kolik pedagogů bude mít prospěch z toho, že se zapojí do klíčových aktivit:
12 pedagogů se aktivně zapojí do tvorby a následného ověření výukových materiálů, 2 pedagogové absolvují dvouleté jazykové kurzy, 1 pedagog absolvuje metodický jazykový kurz, dále budou pro celý pedagogický sbor zajištěn 1 celodenní semináře se zaměřením na tvorbu výukových materiálů a efektivní využití interaktivní tabule. Pedagogové si dále rozšíří vzdělání v oblasti matematiky (2x), čtenářské a informační gramotnosti (18x), finanční gramotnosti (4x), přírodních vědách (6x), 3 pedagogové se budou podílet na realizaci individualizace hodin matematiky a přírodopisu.
Jaký bude konečný výsledek projektu:
V souvislosti s realizací projektu dojde k vybavení školy v oblasti ICT (interaktivní tabule, počítače, dataprojektory, SW vybavení, scaner, ...), dále budou pořízeny učební pomůcky vztahující se k jednotlivým realizovaným šablonám (přírodní vědy, cizí jazyk, ...) a vznikne databanka 192 výukových materiálů, které budou využívat nejen učitelé lánské školy, ale budou zpřístupněny i široké pedagogické veřejnosti.
Rozpočet projektu: 684 424,-Kč
Projekt je z 85% spoufinancován ze zdrojů EU a z 15% ze státního rozpočtu.
Období realizace: červenec 2011 – leden 2014
Projekt byl schválením závěrečné monitorovací zprávy v dubnu 2014 úspěšně ukončen.
Mgr. Iveta Vrabcová, ředitelka školy