26. - 31. 1. - lyžařský výcvik; 27. - 30. 1. - projektový týden "Řemesla a tradice" na 2. stupni; 30. 1. - pololetní vysvědčení

Rozvrhy hodin

1. hodina 07.55 - 08.40
2. hodina 08.50 - 09.35
3. hodina 10.00 - 10.45
4. hodina 10.55 - 11.40
5. hodina 11.50 - 12.35
6. hodina 12.45 - 13.30
7. hodina 13.40 - 14.25
8. hodina 14.35 - 15.20
9. hodina 15.30 - 16.15

Kontakty

Základní škola
Ch. G. Masarykové
Lány

Adresa Školní 93,
Lány, 270 61
Telefony škola: 313 502 051
736 752 293
Školní družina: 733 129 617
Školní jídelna: 313 502 046
E-mail: skolazs.lany.cz
Web: skola.lany.cz

Časté otázky a odpovědi

Proč nemohu objednávat a odhlašovat stravu během víkendu?

Protože o víkendu a svátcích je školní jídelna zavřená a není tedy možné vaše objednávky/odhlášky promítnout do množství normovaných a připravovaných surovin.


Mohu místo měsíčních plateb využít např. jednorázové platby ve výši částky cca na 5 měsíců dopředu?

Jistě, to je jen na vás, horní hranici pro platbu stanovenou nemáme (případně neprojedené prostředky se převádějí do dalšího školního roku). Co však pravidla omezují je minimální zasílaná částka – ta musí být rovna stravnému na celý měsíc.


Proč jídelna využívá právě tento software. Kdo a proč ho vybral?

V jídelně se používá několik programů. Např. evidence strávníků, docházkový systém, normování jídel, pohyb zboží na skladu… a všechny musí navzájem spolupracovat, samozřejmě. Technicky nejméně náročné a finančně nejvýhodnější bylo dokoupit kompatibilní software k již provozovaným modulům. Výběr byl v rukách vedení školy a vedení školní jídelny.


Co všechno mi systém vlastně nabízí?

  • náhled jídelníčku na čtyři týdny dopředu
  • možnost objednat a zrušit jídlo z jakéhokoli přístroje s připojením na internet
  • možnost nastavit si individuálně svůj účet (upozorňování na alergeny, náhled historie objednávek, plateb)
  • možnost zpětné kontroly odebraných jídel
  • možnost volby mezi šablonou "1" automatické objednávání a "0" manuální vytváření objednávek

Poslala jsem platbu na běžný účet školy a po dvou dnech stále nevidím připsaný kredit. Jak je to možné?

Pro převod stravného na kredit si jídelna vyhrazuje lhůtu pěti pracovních dnů. Při dodržení pravidel taková otázka nikdy nemůže padnout, protože v takovém režimu je kredit vždy dostačující.


Co znamená „provozní změna“ v jídelníčku?

V provozu se nelze vyhnout neočekávaným situacím typu: absence v týmu kuchařek, zpožděná dodávka zboží, selhání přístrojového vybavení kuchyně… V takových případech školní kuchyně upraví jídelníček dle možností a tuto opravu označí v jídelníčku jako provozní změnu.


Co děláte, když k okénku přijde dítě, které zapomnělo čip? Dáte mu oběd?

Jistě. Takový strávník má přece řádně zaplaceno a objednáno. Je třeba ale poznamenat, že vydání oběda bez identifikačního čipu je technicky i časově náročnější a plynulost provozu tím trpí.

Proto (i při vědomí této informace)  jsou strávníci povinni svůj čip k okénku přinést a identifikovat se jím u oběda i svačiny.


Lze někde v systému nahlédnout např. měsíční vyúčtování?

Viz otázka „co všechno mi systém nabízí…“

V případě nejasností zasíláme vyúčtování elektronickou poštou.


Když oběd zapomenu do 14 hodin odhlásit, co se jako s tím uvařeným jídlem dělá nebo kam zmizí ty peníze?

Taková porce se bohužel likviduje jako gastroodpad podle platné legislativy. Dle Vnitřního řádu školní jídelny, čl. 4 bod 2 se objednaná strava strávníkovi účtuje. Příprava, neodebrání a likvidace takové porce představuje vlastně trojnásobně vysokou škodu a proto, prosím, dbejte na včasné odhlašování objednané stravy.


Slyšela jsem, že někteří klienti naší jídelny stále řeší nějaké problémy s objednávkami, např. jim nejde objednat nebo nemají peníze, které poslali na účet školy, napočtené v kreditu. To je ten systém tak nespolehlivý?

Nikoli. Ani v případě výpadku (bohužel se odehrál při zavádění systému) softwarového modulu se nemůže stát chyba, která by poškodila stavy stravného na vašich účtech.

Problémy klientů zpravidla souvisí se špatnou platební morálkou - pozdní platby, platby nepokrývající celý měsíc, platby bez variabilního symbolu, platby s chybným variabilním symbolem. Často klienti platby mělní do několika splátek za měsíc.

P.S. Pokaždé, když uslyšíte podobnou informaci, ověřte si její pravdivost u spolehlivého zdroje – ve školní jídelně – než ji začnete předávat dál.


Chtěla bych vám napsat, že objednávkový systém mě zatím nezradil a jsem spokojená. Uvažujete do budoucna o nějakých vylepšeních objednávkového systému?

Děkujeme. Nejprospěšnější pro nás všechny by bylo, kdybychom o systému nemuseli přemýšlet, tak bezproblémový a intuitivní by měl být. Co se týká jeho vylepšování, myslím, že je na takové úvahy příliš brzy. Rád bych svou ušetřenou kapacitu věnoval vylepšování provozních postupů, pečlivému výběru vstupních surovin, dalšímu zkvalitňování individuálního přístupu k dětem v jídelně…zkrátka vylepšení výsledného produktu.


Jak je to s tím obědem v první den nemoci? Kam a kdy mám přijít? Jakou mám mít nádobu? Jednu nebo dvě – kolik? Jaký je postup výdeje?

Rekapitulace pravidel nastavených vyhláškou 107/2005 Sb. o školním stravování. Toho času tedy pravidel 13 let starých a nikdy nezměněných:

onemocnění nelze předpokládat, přirozeně pak nelze odhlásit stravu ve stanovené lhůtě.

  • Proto vyhláška považuje první den nemoci za den pobytu ve škole, čímž je všechno vyřešeno.
  • Takové jídlo si můžete odnést v jakémkoli čistém jídlonosiči domů.
  • Dostanete kompletní porci.
  • Vydáme vám ji u služebního vchodu do jídelny (stojíte-li u okénka, pak vlevo za rohem) v době od 10.45 do 11.15 do jídlonosiče. Po uplynutí této doby (11.15 - 13.45) dostanete jídlo na talíři tak, jak ho právě vydáváme dětem a sami si ho do jídlonosiče přeložíte.

Tento postup lze uplatnit jen v případě neočekávané nemoci, kterou není ani kontrola u lékaře, ani školní výlet či jiná akce!

Plánujete odnést si jídlo do kastrůlku? Zavolejte nám hned ráno, abychom s vámi počítali. Děkujeme.


Jaká je provozní doba jídelny? Kdy vás osobně nebo telefonicky zastihnu?

Provoz ve ŠJ je od 5.15 do 14.30. Rád s vámi vyřeším problém, vysvětlíme si nedorozumění, vyslechnu vaše názory a připomínky. Na telefonu 313 502 046 lze domluvit i schůzku mimo provozní dobu.

Buďte prosím trpěliví při krátkém čekání jak u okénka, tak na druhém konci telefonní linky – pokud jsme zaneprázdněni, bezesporu v tu chvíli děláme vše, co je v našich silách, abychom odvedli tu nejlepší práci (a ihned se vám budeme věnovat).


Proč nejsou v jídelně na stolech slánky?

Denní příjem soli je pro člověka omezen horní hranicí 5g. Konzumace nadlimitního množství způsobuje prokazatelně závažné zdravotní komplikace. Viz výzva hlavního hygienika ČR na stránkách jídelny. Oběd ve školní jídelně tvoří dle kalorických tabulek asi 30% denního příjmu stravy. Proto je připraven tak, aby i obsah soli v kompletním menu byl přibližně třetinový díl denní dávky. Významně tak přispíváme k ochraně vašeho těla před kardiovaskulárním chorobami. 

P.S. Lékařské studie prokazují, že konzumace příliš slaných jídel je návyková a ke stejnému uspokojení bažení v mozkových centrech je zapotřebí stále větších dávek!

https://mene-solit.cz/


Proč si nemohu ve školní jídelně odebrat jídlo za kamarádku, která je nemocná a nestačila odhlásit? Pokud si k okénku přinesu její čip a naše obědy jsou ve stejné kategorii, nevidím v tom problém.

Tento postup odporuje těmto dvěma nejdůležitějším předpisům:

  1. "Pravidla zacházení s bezpečnostními čipy pro odemknutí vstupních dveří do budovy školy u školní jídelny a k odběru přihlášené stravy" - podle bodu 4 - Čip je nepřenosný
    (z bezpečnostních důvodů!), žák čip využívá pouze pro svoji potřebu.
  2. "Vnitřní řád školní jídelny" - podle čl. 6, bodu 3 - Čip je nepřenosný, slouží k identifikaci strávníka.

Proto raději ani nezmiňujte, že si předáváte bezpečnostní čipy mezi sebou.