Domácí příprava pro žáky na dobu mimořádného volna
1.A třída |
Č |
Slabikář str. 60 - 63 - písmenko č Pracujte podle pokynů ve spodní části slabikáře, všechny činnosti jsou vysvětleny. Písanka 3. díl - PROSÍM O JEJÍ VYZVEDNUTÍ, kdo ji ještě nemá u sebe!! str. 1 - 5 (včetně) - nacvičovat písmenko r |
|
M |
Pracovní učebnice do strany 19 včetně (nedělejte cvičení s názvem Bus a Hry a na str. 18/cv. 4 hady) Procvičujte sčítání a odčítání do 15, i s přechodem přes základ (např. 7+8), vymýšlejte příklady typu 7+8=, 9+? = 12, 11-2=, 8-?=4 Pokud si s některými úlohami nebudete vědět rady, vynechte je. |
|
A |
Procvičujte slovní zásobu 4. lekce (oblečení, barvy), v pondělí 7. 3. začneme již 5. lekci. Odkaz na internetové stránky učebnice, kde je možné procvičovat pomocí písniček a her: https://elt.oup.com/student/happyhouse/?cc=global&selLanguage=en |
|
Prv |
Procvičujte hodiny po čtvrt hodinách, čtěte na hodinách čtvrt i tři čtvrtě. |
1.B třída |
Č |
Slabikář - s. 64 - 67 číst a vypracovat všechny úkoly |
|
M |
- s. 18/ 3, 4, 5 |
|
A |
- procvičovat 4. lekci písničky, hry |
|
Prv |
- trénovat hodiny po 5 minutách |
2. třída |
Č |
Procvičovat přepis, opakování tvrdých slabik, ú/ů, písanka (str. 10,11), každý den číst. |
|
M |
Procvičovat sčítání, odčítání do 100, násobky 2,3,4,5 a 6. Pracovní sešit (str. 50 - cv. 3,4). |
|
A |
AB str.31 doplň, vybarvi |
|
Prv |
V učebnici přečíst str. 20,48,49. Pracovní sešit - str. 56,57. |
ostatní |
Hudební výchova: Přinést text na píseň - Znala panna pána. Výtvarná výchova + Svět práce: Budeme s dětmi dodělávat kresbu - Vítáme jaro. Tělesná výchova: S dětmi začneme trénovat gymnastiku. |
|
3. třída |
Č |
pracovní sešit do str. 28 vyjmenovaná slova do str. 14 písanka do str. 8 |
|
M |
pracovní sešit do str. 14 |
|
A |
1. skupina - AB str. 56 doplň dopis podle vzoru, přečti dopis v učebnici str. 45 2. skupina - uč. 45 přečíst dopis + PS 56 napsat dopis, uč. 46, 47 přečíst a odpovědět na otázky + PS 57, 58 (básničku o Harrym naučit, poslech zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_06/singalong_unit06rhyme?cc=global&selLanguage=en) |
|
Prv |
pracovní sešit do str. 42 |
4. třída |
Č |
- procvičovat koncovky podstatných jmen, opakovat mluvnické kategorie - pád, číslo, rod, vzor - uč. str. 57/ 6,7,8 - uč. str. 65/ 3 |
|
M |
- uč. str. 61 - tabulka + cv. 1,2 (přerýsovat do mřížového sešitu) |
|
A |
- uč. str. 37 přečíst text |
|
Vl |
- uč. str. 12, 13, 14, 15 - přečíst, znát odpovědi na otázky - PS - str. 6, 7 |
|
Př |
- uč. str. 58, 59 60 - přečíst, znát odpovědi na otázky - PS str. 31/10, 11 str.32/ 12, 14 str. 33 / 15 - Referát - na velký papír, popř. čtvrtku - Můj domácí mazlíček / do kterého druhu živ. patří, čím se živí, jak se o něho starám........ |
5. třída |
Č |
učebnice 68/8,9 a Rybí sešit s. 15/3,4 (kdo nebyl v pondělí) uč. - 69/9 - ústně, neurčovat pád, číslo, rod uč. - 69/10 - písemně uč. - 70 - přečíst + cv. 1 písemně uč. - 71/2,3 - písemně a cv. 4 - ústně uč. - 72 - celá ústně Rybí sešit - s. 16 celá + kontrola s klíčem, či pravidly Pravopis přídavných jmen - s. 2 celá i s přepisem do 7. pádu + 3/1 (kdo nebyl v pondělí, můžete se pro sešit stavit kdykoli do pátku) |
|
M |
Pracovní list - 3 strany, barevný list (str. 80) je navíc - přepisujte do sešitu a označujte číslem cvičení a stranou. |
|
A |
1. skupina - opakovat určování času, WB str. 35 2. skupina - uč. 38 - 39 ústně, PS 34 - 35 + nová slovní zásoba |
|
Vl |
D - PS 23 - 25, učebnice 31 - 32 přečíst Z - práce na referátech + uč. 44 vodstvo Evropy - umět najít a pojmenovat moře, jezera, největší řeky |
|
Př |
uč. 58 dočíst + PS 33/5,6 - v pondělí bude test svaly, kůže, dýchací soustava |
6. třída |
Č |
V učebnici na straně 35 prostudujte tabulku, jaké záludnosti se mohou objevit při stupňování přídavných jmen. 35/5 vypište přídavná jména v závorkách v 1. stupni a utvořte 2. stupeň (př.: vysoký -) vyšší...) 35/6 vypište přídavná jména v závorkách (správný počet jjjjj) uveďte, v jakém stupni je právě napsaný tvar a připište1. stupeň (př.: nejjemnější 3. -) jemný) 36/ Hledání souvislostí - Najděte odpovědi na dotazovaná nej a napište do sešitu, co zjistíte. Připomínám úkol z 26.2. Jaroslav Hutka - Náměšť (pracovní list), úkoly jsou na 8/3 + dokončit rekordy z internetu z 26.2. |
|
M |
V učebnici Aritmetika 6 je na str. 53-55 vysvětlení k výkladu z pondělí 29.2.- dělení desetinných čísel (opakování učiva 5. ročníku). PS – 1. díl – str. 76 celá, str. 77 celá, str. 79 cvičení A-1, str. 80 celá a str. 81 celá (u dělení nezapomínejte na ověření správnosti zkouškou, zapište správně zbytek). |
|
A |
- opakovat nepravidelná slovesa z uč. str. 32 - 37 |
|
F |
Přečti si text v učebnici na str. 57 – 59, je to opakování z minulé hodiny a něco málo navíc. Zezadu sešitu vypracuj úlohy označené malou kalkulačkou, jsou v učebnici na str. 60, úloha číslo 3, 5 a 6. (nezapomeň na zápis – výpočet – odpověď). Dále pak si přečti Gravitační sílu ve vesmíru, str. 60 – 61. |
|
Z |
- do sešitu napsat 10 největších jezer světa + stát/y, kde leží, vyhledat v atlase |
|
D |
- dokončit mapu řecké kolonizace, pracovat na referátu všichni(Gregorová- Athény 7.3.!, Štýbr- Sparta hned po návratu z hor) Po 7. 3. test počátky Řecka, Mínojská, Mykénská kultura |
|
Př |
1) Na straně 62 v učebnici si přečtěte obecnou charakteristiku kmenu MĚKKÝŠI. Nejpodstatnější informace si vypište do sešitu. 2) Zopakujte si vše, co jsme se naučili o ploštěncích (ploštěnky, tasemnice, motolice). |
7. třída |
Č |
Připomínám úkol z 29. 2. z učebnice přepište věty s vhodnými přísudky, v každé větě podtrhněte ZSD ( 81/2) 7/3 literatura: Dokončete pracovní list na téma Humor v literatuře (někteří už odevzdali) 9/3 čítanka: str. 233 napiš význam slova epigram + str. 187 přečti ukázky od Karla Havlíčka Borovského a zkuste v epigramech odhalit satiru Najděte si informace o K. H. Borovském a zapište důležité okolnosti v jeho životě, které mohly ovlivnit jeho "satirickou" tvorbu. ( 9/3) |
|
M |
1) Zopakujte si všechny typy příkladů na počítání s poměrem. Na volný list papíru vypracujte zadané úlohy (viz pracovní list Poměr_M7). Soubor ke stažení zde. 2) Zopakujte si soustavu souřadnic a vypracujte v pracovním sešitě úlohy: 157/1, 2, 3, 4 a 158/5, 6. |
|
A |
- opakovat výrazy pro vyjádření směru, WB str.39 |
|
N |
- dokončit a přinést rodokmen do portfolia - procvičovat slovní zásobu 3. lekce - PS str. 26/cv. 2 - PS str. 31/cv. 1 a 3 |
|
F |
Přečti si v učebnici Vlastnosti látek pevných, str. 89 – 93. Do sešitu si udělej výpisky, zaznamenej to, co je důležité. Nech si okolo místo na doplnění poznámek. Zezadu sešitu vypracuj úkoly v učebnici, které prověří, zda jsi danou látku pochopil. Jsou na straně 94 označené obrázkem sovy. Vypracuj je všechny, určitě to zvládneš. V úterý 8. 3. se připrav na opakovací test – atom, molekula, prvek, sloučenina….atd. |
|
Z |
- dokončit mapu povrchu Evropy - pracovat na referátu evropských států
|
|
D |
- erby, cechy - pracovat na referátu a myšlenkových mapách (Svobodová - sv. Anežka 7.3.!) |
|
Př |
1) Všichni, kteří jste ještě neměli referát z ptáků, tak si ho připravte na nejbližší hodinu. 2) Vynechte si v sešitě 1 až 2 stránky, nadepište si nové velké téma: BOTANIKA a v učebnici, na stranách 58 – 62 zjistěte odpovědi na následující otázky. a) Jaký význam mají rostliny v přírodě? b) Které rostliny byly nejstarší a ve kterém prostředí žily? c) Jak se rostliny přizpůsobily životu na souši? |
8. třída |
Č |
Připomínám úkol z literatury - autorské divadlo z 23. 2. (8/3) Vyhledejte a vypište, jaké žánry řadíme mezi hudebně divadelní žánry, a vysvětlete význam slova libreto. Najděte informace o prvním filmovém muzikálu a současné muzikálové nabídce, srovnejte s operou z různých hledisek včetně nároků na samotné herce/ zpěváky. Připomeňte si různé divadelní profese, které "nejsou na pódiu vidět" (8/3). sloh: Napište dopis sami sobě ve věku 45 let (11/3) rozsah A4, zachovejte formu dopisu (oslovení, datum, místo..... + na konci pozdrav a podpis) |
|
M |
1) V pracovním sešitě si dodělejte příklady: 139/8 a 142/1. 2) Na volný list papíru vypracujte zadané rovnice (viz pracovní list Rovnice_M8). Nezapomeňte u každé udělat zkoušku. Soubor ke stažení zde. |
|
A |
- uč. str. 53 Working with words |
|
N |
- procvičovat názvy států - PS str. 70/cv. 6 - PS str. 70/cv. 9 - utvořit spojením 2 částí slova složená, jejich správnost ověřit ve slovníku, přeložit je - PS str. 74/cv. 6 a 7 (Wiederholungstest) |
|
F |
V učebnici si přečti Ohmův zákon pro kovy, je to na straně 80 – 85. Prostuduj si řešené úlohy a do sešitu zepředu si udělej zápis (viz rámeček „K zapamatování“ na straně 85), nech si kolem místo na doplnění poznámek. Zezadu sešitu si vypracuj slovní úlohy na straně 86 – označení kalkulačka – číslo 3, 6, 7, 8. Nezapomeň se připravit na 8. 3. – opakovací test na sériové a paralelní zapojení. |
|
Z |
- do sešitu slepá mapa ČR - vyznačit města a oblasti odvětví průmyslu podle zápisu Průmysl ČR, včetně energetiky |
|
D |
- romantismus v malířství - na internetu vyhledat romantické obrazy, napsat do sešitu alespoň 5 konkrétních námětů |
|
Př |
Vynechte si v sešitě stránku, nadepište si: DÝCHACÍ SOUSTAVA a za pomoci učebnice na stranách 92 – 94 si vypište: a) Jaké jsou funkce dýchací soustavy? b) Jak probíhá dýchání (3 části)? c) Vypište si stavbu dýchací soustavy od nosní dutiny po plicní sklípky (plíce doděláme spolu). |
|
Ch |
V pracovním sešitě si vypracujte následující úkoly: str. 22 (celá), 23 (celá), 25 (celá), 26 (celá) a 24/8. |
9. třída |
Č |
Připomínám úkol z 29. 2. - určování větných členů. (7/3) Připomínám úkol z 23. 2. - Realismus - pracovní list. (8/3) Učebnice mluvnice 78/16 vyberte si 5 vět, přepište do sešitu, zpracujte graf a určete větné členy (trénink na VV) sloh: Napište povídku, ve které má důležitou roli město, Povídku, jejíž kulisou je město, které znáte, či existuje ve vaší fantazii. Maximální rozsah je A4. (11/3) |
|
M |
- PS – str. 127 – 129, str. 158 – tabulka vzorců (budu hodnotit), str. 168 – 1, 2, 3 - Příprava na SŠ (skupina žáků, úterý od 7.00) – Běloun – kapitola Mocnina, str. 59, cvičení 1 - 11 |
|
A |
- WB str. 34 - 35 tvoření otázek |
|
N |
- procvičovat slovní zásobu - části těla a obličeje - PS str. 46/cv. 2 popsat obrázek - PS str. 47/cv. 3 - podle vzoru tvořit věty, co mě bolí - PS str. 47/cv. 4 doplnit celou tabulku zájmen (podle učebnice nebo sešitu) |
|
F |
Přečti si v učebnici na straně 57-58 článek o Práci plynu. Do sešitu si udělej náčrtek, viz obrázek 28 na straně 58, a opiš si rámeček „K zapamatování“ Nezapomeň se připravit na opakovací test z Meteorologie – v pondělí 7. 3. V rámci opakování ti doporučuji přečíst texty v učebnici, str. 51 – 56. Dále si zkus odpovědět na otázky na straně 56/57 (označené sovičkou). |
|
Z |
- do sešitu srovnat život ve městě, na venkově - u každého 5 pozitiv a negativ, +co ty osobně preferuješ a proč?
|
|
D |
- zhlédnout na internetu: Stream - Den, kdy začalo Slovenské národní povstání - do sešitu poznámky kdo, kdy, kde, jak, proč, důsledky |
|
Př |
Za pomoci internetu a učebnice (str. 90 – 93) si nastudujte geologický vývoj na území ČR a doplňte si pracovní list (viz fb), který vám bude sloužit jako zápis do sešitu. Na tento úkol máte čas až do poloviny března. |
|
Ch |
Nastudujte si téma KARBONYLOVÉ SLOUČENINY (materiál poskytnu na fb), zaměřte se na následující: a) Jak vypadá charakteristická skupina? b) Jak se liší aldehydy a ketony (stavba)? c) Názvosloví aldehydů a ketonů – tvorba názvu ze vzorce, tvorba vzorce z názvu. d) Vlastnosti a využití methanalu, ethanalu (aldehydy) a propanonu (keton).
|