10. a 11. 6. - obhajoby absolventských prací; 24. a 25. 6. - 9. Olympiáda dětí a mládeže

Rozvrhy hodin

1. hodina 07.55 - 08.40
2. hodina 08.50 - 09.35
3. hodina 10.00 - 10.45
4. hodina 10.55 - 11.40
5. hodina 11.50 - 12.35
6. hodina 12.45 - 13.30
7. hodina 13.40 - 14.25
8. hodina 14.35 - 15.20
9. hodina 15.30 - 16.15

Kontakty

Základní škola
Ch. G. Masarykové
Lány

Adresa Školní 93,
Lány, 270 61
Telefony škola: 313 502 051
736 752 293
Školní družina: 733 129 617
Školní jídelna: 313 502 046
E-mail: skolazs.lany.cz
Web: skola.lany.cz

4. A se podívala na zoubek mediální výchově

Datum: 30.5.2025

Se čtvrťáky jsme v rámci průřezových témat prozkoumali svět médií. Učili jsme se kriticky myslet - rozpoznat fake news. Povídali jsme si o tom, kde všude na nás číhá reklama, a nezapomněli jsme ani na výčet všech možných médií. Zaměřili jsme se i na pochopení toho, jak média fungují, jak jsou informace konstruovány a jaký mají dopad na společnost.
Ve středu jsme se vrhli na tvorbu reklamy v programu Stop Motion. Pronikli jsme do světa animace a vytvořili nápadité reklamy.
Ve čtvrtek jsme spolu se 4. B vyrazili do Kladna, kde nás v Rádiu Relax přivítal Míra Píša a zasvětil nás do tajů fungování rádiové stanice. I zde jsme opět narazili na reklamu a její podstatnou roli v médiích. Po krátké přednášce o tom, jak to v rádiu chodí, si čtvrťáci vyzkoušeli i živý vstup do vysílání zde. Kam by se chtěli čtvrťáci podívat o prázdninách, se dozvíte zde. V neposlední řadě nám Míra Píša ukázal, jak se tvoří reklama do rádia. Z čeho se skládá, na co si dát pozor a v jakém programu se dají podobné audio soubory nahrávat.
V pátek nás přímo ve třídě navštívili odborníci na gaming marketing a sociální sítě – Petr a Lilly ze společnosti Smarty CZ. Podívali jsme se na vznik televizní reklamy – od nápadu, přes realizaci až po finální produkt. Nahlédli jsme i pod pokličku tvorby maskota firmy. V následující části jsme se dotkli i témat jako je kyberšikana a nástrahy sociálních sítí. V poslední části jsme se vrhli na trendy ze sociálních sítích a některé z nich si na vlastní kůži vyzkoušeli. Pomocí AI jsme vytvořili vlastního brainrota – delfini sushini. A pomyslnou třešničkou na dortu bylo samotné natáčení několika videí - parta = video 1, kelímek = video 2.

Srdečně děkujeme Mírovi Píšovi, Petrovi a Lilly.
K. Šnoblová a 4. A