Pololetní vysvědčení 31. 1., pololetní prázdniny 4. 2.

Rozvrhy hodin

1. hodina 07.55 - 08.40
2. hodina 08.50 - 09.35
3. hodina 10.00 - 10.45
4. hodina 10.55 - 11.40
5. hodina 11.50 - 12.35
6. hodina 12.45 - 13.30
7. hodina 13.40 - 14.25
8. hodina 14.35 - 15.20
9. hodina 15.30 - 16.15

Kontakty

Základní škola
Ch. G. Masarykové
Lány

Adresa Školní 93,
Lány, 270 61
Telefony škola: 313 502 051
736 752 293
Školní družina: 733 129 617
Školní jídelna: 313 502 046
E-mail: skolazs.lany.cz
Web: skola.lany.cz

Tajemný host v 5. A podruhé

Datum: 22.4.2021

Ve čtvrtek 22.4. nás na online výuce opět navštívil tajemný host. Opět prvním úkolem bylo uhádnout profesi tajemného hosta a odtajnit jej. Za pomoci pěti indicií se žáci snažili uhádnout profesi tajemného hosta.

  • Tajemný host při své práci využívá speciálního vozu.
  • Tajemný host musí umět komunikovat s lidmi.
  • Tajemný host při své práci pomáhá druhým lidem.
  • Tajemný host pracuje v týmu.
  • Jeho práce není vždy jen pozitivní.

To se dětem podařilo velmi rychle a host se nám mohl odtajnit. 

Tajemným hostem byl tentokrát muž, pan Luděk Šacher. Luděk je záchranář z jižní Moravy a při svých službách vyjíždí zachraňovat lidské životy. Povídal nám o tom, co jeho profese obnáší, jak vypadají jeho služby, jak musí být vybaveno auto rychlé záchranné služby. Jak správně volat na linku 155, abychom dokázali správně zareagovat a uměli pomoci někomu v nouzi.

V další části jsme se věnovali první pomoci. Zopakovali jsme si již získané informace z hodin přírodovědy, a také jsme se dozvěděli mnoho nových a zajímavých informací, abychom uměli, v případě nutnosti, pomoci i my.

Samozřejmě se také dostalo na různé otázky od dětí. Děti zajímaly příhody při jeho povolání, bez těch by to nešlo. Také děti zajímalo, komu všemu Luděk pomáhal, zda se jednalo i o nějakou celebritu. Zda se mu někdy dělalo špatně z krve, jak snáší vypjaté situace a mnoho dalších otázek, na které Luděk s chutí a nadšením odpovídal.

Opět jsme si to všichni moc užili. Moc nás všechny mrzelo, že jsme se neviděli osobně a nemohli si jednotlivé aktivity vyzkoušet přímo.

M. Řezáčová