Badatelé a bádání ve 3. B
Díky momentálnímu nápadu žáka III.B Adama Dreschra se nám podařila ve čtvrtek 15.4. velmi pěkná hodina společného bádání. Adam přinesl do školy mikroskop a společně s ním i některé zajímavé vzorky ke zkoumání. Roli organizátora zvládl na výbornou. Nejen, že dětem ukázal a popsal funkci celého mikroskopu, ale také vždy připravil a okomentoval zkoumaný vzorek. Děti pak jeden po druhém mohly nahlédnout do mikroskopu. Tato činnost děti velmi zaujala. Velké překvapení následovalo po každém nahlédnutí do mikroskopu. Právě zjištění, že konkrétní vzorky mají po určitém zvětšení zajímavě barevné a různé struktury, bylo pro děti úžasným objevem. Podle vlastního komentáře Adama, který si vše sám připravil, jsme všichni pozorovali například dužninu jablka se slupkou, smůlu z palmového listu, semínko (nevíme jaké), kamennou sůl, rýžový list, list z nějakého stromu a nejvíce děti zaujal údajný vzorek rybích bobků.
Celou hodinu hodnotím jako velmi zdařilou a hlavně podnětnou pro děti samotné. Krásně nám to doplnilo naše současné povídání o přírodninách, nerostech a horninách.
A. Klímová