Provoz školy od 12. 4. 2021
Vážení rodiče,
dovolte abych Váse seznámila s 1. etapou návratu žáků do škol.
Na 1. stupni bude probíhat rotační výuka viz tabulka níže. Na 2. stupni pokračuje distanční výuka.
Organizace výuky na 1. stupni
Lichý týden (od 12. 4.)
3. A, 3. B, 5. A, 5. B |
|
1., 2., 4. A, 4. B |
|
Sudý týden (od 19. 4.)
1., 2., 4. A, 4. B |
|
3. A, 3. B, 5. A, 5. B |
|
Ranní příchod žáků do školy
Plynule v čase 7.35 - 7.55 ze šaten do kmenových učeben, dezinfekce rukou u stojanů.
V pondělí a ve čtvrtek budou žáci nasměrováni do testovacích učeben, po testování budou přecházet do kmenových učeben.
Do školy nemohou vstoupit žáci s těmito příznaky - zvýšená tělesná teplota, suchý kašel, dušnost, zažívací obtíže (nevolnost, zvracení, bolesti břicha, průjem), ztráta chuti a čichu, bolest v krku, bolest svalů a kloubů, rýma/ucpaný nos, bolest hlavy.
Pokud u žáka přetrvávají příznaky jako rýma a kašel, které jsou projevem alergického nebo chronického onemocnění, dokládá rodič tuto skutečnost lékařským potvrzením.
Základní hygienická pravidla
Ochrana úst a nosu
Žáci - zdravotnická obličejová maska (rouška) nebo obdobný prostředek (např. nanorouška) naplňující minimálně všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek) normy ČSN EN 14683+AC, které brání šíření kapének, možný je i respirátor, ne látková rouška.
Zaměstnanci - respirátor nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu) naplňující minimálně všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek),včetně filtrační účinnosti alespoň 94 % dle příslušných norem (např. FFP2/KN 95).
Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost nosit roušky/respirátory po celou dobu pobytu ve škole s vyjimkou stravování. Dětem doporučuji 2 ks roušek a sáček na odložení roušky při jídle.
Nošení roušek a respirátorů venku - dle platných obecných nařízení - na všech veřejně přístupných místech v zastavěném území obce a mimo zastavěné území, kde jsou přítomné alespoň 2 osoby vzdálené od sebe méne než 2 m.
Větrání
Třídy budou intenzivně větrány minimálně 5 minut během každé přestávky a zároveň proběhne krátkodobé intenzivní větrání během každé vyučovací hodiny (dětem doporučuji vrstvené oblečení, podsedáky na židle).
Další opatření
Homogenita tříd po celou dobu pobytu ve škole, v každé školní budově budou pouze dvě třídy, dezinfekce rukou, opakovaná edukace žáků.
Testování žáků
Přítomnost žáků na prezenční výuce je podmíněna testováním. Testování bude probíhat pravidelně 2x týdně, a to v pondělí a ve čtvrtek.
K testování budeme mít k dispozici neinvazivní antigenní testy LEPU RAPID pro samoodběr. Není třeba se ničeho bát. Do sliznice testovaného se nedostane žádná cizí látka, stěr se provádí ničím nenapuštěnou vatovou tyčinkou. Test je neinvazivní, odběr samotný a manipulace s testem je velmi snadná a hlavně rychlá – výsledky jsou do 15 minut.
Pokud žák nebude přítomný při testování na začátku vyučování a dostaví se později, provede test bezprostředně po svém příchodu.
Pokud se žák nezúčastní testování v určený den, bede testován první den jeho přítomnosti a dále pokračuje dle rozvrhu testování s ostatními žáky.
Děti vhodnou a klidnou formou seznámíme s postupem testování. Všichni přítomní pedagogičtí pracovníci v každé z učeben budou dětem nablízku, povzbudí, podpoří je, pomohou.
Není to tak dávno, kdy jsme se všichni obávali, zvláště u těch nejmenších dětí, celodenního nošení roušek. A děti nás jako obvykle svým přístupem a zodpovědným chováním překvapily.
Určitě zvládneme i tuto překážku, protože jedině tak můžeme být společně ve škole s Vašimi dětmi. Ostatně bez testování zřejmě ani nevycestujeme, ani nenavštívíme divadlo, kino nebo restauraci.
Pokud by přesto některý z rodičů mladších žáků měl obavy, kontaktujte mě, prosím, předem, domluvíme další postup.
Budeme moc rádi, když nám i Vy doma pomůžete, a to tím, že dodáte dětem odvahu, rozptýlíte jejich případnou obavu, zhlédnete společně video zde, nahlédnete instruktážní leták nebo si vyzkoušite manipulaci s obyčejnou vatovou tyčinkou.
Kdo se testovat nemusí?
Děti, u kterých je možné doložit negativní výsledek RT-PCR testu nebo negativní výsledek POC antigenního testu (ne starší než 48 hodin) a které zároveň nemají příznaky onemocnění COVID-19.
Děti, které onemocnění COVID-19 již prodělaly a neuplynulo více než 90 dní od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem nebo pozitivního POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2.
Obojí je ovšem nutné prokázat (např. potvrzením od lékaře, lékařskou zprávou, zprávou z laboratoře v listinné či elektronické podobě).
Co když výsledek testu bude pozitivní?
Škola Vás kontaktuje, abyste si pro dítě přišli. Vydá potvrzení o tom, že byl žák pozitivně testován antigenním testem. Vy následně kontaktujete dětského lékaře a požádáte ho o vystavení e-žádanky na provedení konfirmačního testu ve zdravotnickém zařízení. Pokud se potvrdí, že je žák pozitivní, bude následně v domácí izolaci.
V případě, že se pozitivní test objeví ve skupině testovaných jiný než první den prezenční výuky v daném týdnu, všechny děti, žáci a studenti, kteří byli s pozitivně testovaným v kontaktu při vyučování (včetně školní družiny) během některého z předchozích 2 dnů, musí čekat ve škole na vyzvednutí zákonným zástupcem spolu s ostatními spolužáky.
Skupina takto identifikovaných kontaktů následně čeká doma na informaci o potvrzení pozitivně testovaného konfirmačním RT-PCR testem.
Pokud konfirmační test RT-PCR potvrdí infekci u pozitivně testovaného AG testem, předá škola informace o takto identifikovaných kontaktech příslušné KHS, která nařídí daným skupinám a kontaktům karanténu (do nařízení karantény je doporučeno nestýkat se s dalšími osobami a omezit pohyb na veřejnosti).
V případě, kdy konfirmační test RT-PCR nepotvrdí infekci u původně pozitivně testovaného AG testem, doloží rodič neprodleně výsledek škole, která dále informuje všechny původně indikované kontakty. Všichni dotyční žáci se mohou po této skutečnosti vrátit k prezenční výuce bez dalších potřebných kroků.
Návod pro zákonné zástupce žáků k registraci na konfirmační PCR testy.
Vzdělání distančním způsobem
Škola poskytuje vzdělání distančním způsobem, pokud je v důsledku nařízení karantény znemožněna osobní přítomnost ve škole více než poloviny žáků třídy. Ostatní žáci pokračují v prezenčním vzdělávání.
Prezenční výuka hudební a tělesné výchvy
Trvá zákaz zpěvu a sportovních činností.
Třídnické hodiny 4. - 5. ročník
V pondělí máme i nadále posunutý začátek výuky (od 2. vyučovací hodiny), v 8.15 začínají setkání tříd (25 minut) s třídními učiteli, tzv. třídnické hodiny - nyní budou využity k testování. Doporučuji pondělní příchod žáků do školy v čase 7.55 - 8.10.
(informace se vztahuje pouze k týdnům, kdy žáci dochází do školy)
Možnost konzultací ve škole - žáci 2. stupeň
- individální - 1 pedagog - 1 žák, případně zákonný zástupce
- skupinová - max. 6 žáků (není nutné testování a homogenita skupiny) - pro žáky 2. stupně ohrožené školním neúspěchem a pro žáky 9. ročníku v předmětech potřebných pro přijímací zkoušky - konzultaci je třeba předem domluvit s vyučujícím
Přijímací řízení žáků 5. a 9. ročníku na SŠ
Žáci účastnící se školní nebo jednotné přijímací nebo talentové zkoušky nesmí mít příznaky onemocnění COVID-19 a musí doložit negativní výsledek neinvazivního preventivního antigenního testu nebo neinvazivního preventivního RT-PCR testu provedeného v posledních 7 dnech ve škole, kterou žák navštěvuje. Žák se může rovněž prokázat dokladem, že prodělal laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19 a neuplynulo 90 dnů od prvního pozitivního POC antigenního nebo RT-PCR testu. Dále se může prokázat dokladem o provedeném testování vydaným poskytovatelem zdravotních služeb.
Rovněž může žákům nabídnout provedení testu sama stření škola. Střední školy by měly uchazeče o požadavku testování informovat na svých webových stránkách.
Pokud žák nedoloží potvrzení o testování a omluví se do 3 dnů řediteli školy, bude mu umožněna účast na zkoušce v náhradním termínu.
Jsme připraveni žákům na žádost rodiče poskytnout antigenní test k samoodběru a vydat o výsledku požadované potvrzení.
Školní družina
Ranní družina (dohled)
Pouze pro žáky 1. - 3. ročníku (lichý týden - 3. A, 3. B; sudý týden 1., 2. třída): 6.30 - 7.35
Žáci budou vyčkávat na vyučování v kmenových učebnách pod dohledem určeného pedagoga. V pondělí a ve čtvrtek proběhne nejprve testování v testovací učebně.
Odpolední družina: po skončení vyučování do 16.00, zachování homogenity jednotlivých tříd
Lichý týden
žáci 3. A - učebna ŠD v přízemí - p. Jordáková
žáci 3. B - učebna 1. třídy v 1. patře - p. Losová
žáci 5. B - učebna Vv v suterénu hlavní budovy (vyzvedávání - zvonek u dveří k tělocvičně) - p. Kuckirová
Sudý týden
žáci 1. třídy - učebna 1. třídy v 1. patře - p. Losová
žáci 2. třídy - učebna 2. třídy v 1. patře - p. Jordáková
žáci 4. A - učebna Vv v suterénu hlavní budovy (vyzvedávání - zvonek u dveří k tělocvičně) - p. Kuckirová
žáci 4. B - učebna ŠD v přízemí - p. Rýglová
Školní jídelna
Organizace výdeje obědů pro žáky s prezenční výukou:
U žáků, kteří budou vy výuce rotovat, věnujte, prosím, objednávkám dostatečnou pozornost, aby dítě, které bude v daném týdnu ve škole, mělo objednanou stravu. Objednávky na pondělí 12. 4. je nutné uskutečnit nejpozději v pátek 9. 4. do 14.00.
Aby bylo možné, a to i v případě budoucího návratu dalších žáků do školy, děti prostřídat ve školní jídelně, budou nyní žáci docházet do školní jídelny v doprovodu učitele podle již dříve nastaveného časového harmonogramu a v určených vyučovacích hodinách (žáci mají uvedeno v rozvrhu hodin). V jídelně se tak bude vyskytovat vždy pouze jedna třída.
Stoly max. 4 žáci, odstup 1,5 m, počet žáků dle míst k sezení, zvýšená hygienická opatření, střídání tříd po 15 minutách, prodloužení doby výdeje od 11.00 do 14.00 (platí pro režim celá škola).
Organizace výdeje obědů pro žáky s distanční výukou:
- Výdej jen do vhodného jídlonosiče; jídlonosič musí být viditelně podepsán příjmením a třídou; jídlonosič je možné položit na stůl u služebního vchodu do ŠJ kdykoli dopoledne.
- Obědy se vydávají do jídlonosičů v čase od 10.30 do 11.00 (boční vchod u jídelny); v tomto čase převezmete oběd osobně nebo bude v jídlonosiči připraven k vyzvednutí na zmíněném stole před vchodem; mimo zmiňovaný čas výdeje nebude oběd vydán.
Pozn. Jeden nosič Vám bude naplněn ve výše uvedený čas, dva jídlonosiče na výměnu umožňují vyzvednutí toho naplněného kdykoli i po čase výdeje. - Při vyzvedávání oběda je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla nařízena karanténa.
- Děti, které se z důvodu nemoci neúčastní distanční výuky, nemají na oběd do jídlonosiče nárok.
Mimoškoní aktivity organizované školou
Čtenářský klub | DISTANČNĚ |
Badatelský klub | DISTANČNĚ |
Příprava žáků k přijímacím zkouškám z M | DISTANČNĚ |
Podpůrné aktivity - Pedagogická intervence, Speciální pedagogická péče, Doučování | DISTANČNĚ |
Aktivity ZUŠ Stochov
Individuální výuka (tj. jeden učitel a jeden žák) - ano, dle plánu ZUŠ.
Ošetřovné při rotační výuce
Nárok na výplatu ošetřovného není ve dnech, kdy je výuka ve škole umožněna, ale i nadále trvá ve dnech, kdy je nařízena distanční výuka. Rodič na žádost o ošetřovné uvede dny distanční výuky jako dny péče, pokud o dítě skutečně pečoval.
Jestliže rodiče mají dvě děti, přičemž každé z nich bude mít nařízenou distanční výuku jiné dny (týdny), v případě, že rodiče budou čerpat ošetřovné na obě děti, musí žádat o ošetřovné na každé dítě samostatnou žádostí.
https://www.mpsv.cz/osetrovne
I. Vrabcová