Trefa - mezi negativními zprávami také nějaká radostná
Vždy v předvánočním čase ve škole vzniká prosincové číslo školního časopisu Trefa. Letos jsme místo papírového časopisu naplnili příspěvky od dětí tuto rubriku na školním webu. Potěšte se společně s námi nad umem a šikovností našich žáků.
I. Vrabcová
2. třída
Podzimní nálada druháčků
Během distanční výuky dostaly děti za úkol vystihnout výtvarně podzimní náladu. V krásných slunečních dnech byla inspirace podzimní přírodou docela snadná. Libovolnou technikou se každý pustil do díla. Někdo už dokázal vhodně techniky kombinovat, někteří si z procházky do lesa přinesli přírodniny a zakomponovali je do obrázku. Níže ukázky některých děl.
D. Balcerová
3. A třída
Ani v průběhu distanční výuky žáci 3. A výtvarně nezaháleli. Nejprve se pustili do Hallowenu a pak si vytvořili obrázkovou výukovou pomůcku do českého jazyka - řadu vyjmenovaných slov po B.
J. Adamová
Obrázek - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
3. B třída
V době distanční výuky se žáci zabývali různou kreativní činností. Fotografií přišlo od dětí opravdu hodně, jedna hezčí, než druhá. V rámci tématu podzimního tvoření, vyráběli v době prázdnin různé výrobky z přírodnin. Matyáš Kohlman vytvářel obrázky z podzimního listí a Klaudie Chejnovská se zabývala výrobou zvířátek z podzimních plodů. Druhým tématem, které si děti vybraly v souvislosti s halloweenem, byly dlabané dýně a různé druhy svítících lampiček (sklenic). Adam Drescher například vyrobil nádherný kokosový svícen, Jirka Vacek svítící láhev a nádhernou dlabanou dýni a Ríša Frolík strašidýlka a také dýni. V rámci prvouky jsme se zabývali ochranou přírody a recyklací papíru. Šárka Břízová vytvořila sobíka z ruliček od toaletního papíru. Děti zvládly i několik domácích pokusů např. pokus s bramborou (bramborový škrob), příprava zeleninového salátu a v neposlední řadě i rozpustnost látek. Obrázek Klaudie Chejnovské je právě z realizace pokusu o rozpustnosti látek. Všechny děti byly velmi šikovné a nesmírně kreativní.
A. Klímová
Obrázky 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
4. A třída
Fotosyntéza očima Nelly Petrové.
Téma Česká republika uchopila Nela Řezáčová velice zajímavým způsobem. Nejenže zpracovala téma do PowerPointové prezentace, nakreslila velký znak ČR, ale vypracovala i test na toto téma pro své spolužáky, který výstižně reflektoval veškeré znalosti, které se žáci v průběhu distanční výchovy o tématu dozvěděli.
Je možné rýsovat při distanční výuce? Posuďte sami. Děti si prostřednictvím kamery a aplikace Geogebra procvičily rýsování kolmice a rovnoběžek. Naučily se zacházet s pravítkem a ryskou. Tuto znalost jsme ale navíc využili při konstrukci pro tvorbu vánočního přání. Nebylo to jednoduché, ale děti ze 4. A si s tím poradily skvěle. Mohou teď rozdávat radost prostřednictvím krásných vánočních přání. Níže ukázky několika prací.
A. Mariašová
4. B třída
Během distanční výuky se všichni nejvíce věnujeme hlavním předmětům. Na výchovy je trošičku zapomínáno. S dětmi nám hudební výchova chyběla, navíc kvůli zákazu zpívání jsme si ji v plné míře neužili ani ve škole. Rozhodla jsem se natočit třídní klip na píseň od Pokáče, kterou ve swingové podobě vydal úžasný B-Side Band.
Všichni dostali text, kde měli vyznačeno, co kdo zpívá. Danou část se děti naučily zpaměti a natočily se na telefon. Fantazii se meze nekladou, takže někdo měl v ruce místo mikrofonu kuchyňský cedník, někdo to vzal doslova a odjel k moři.
S pomocí mého dobrého přítele hudebníka jsme vytvořili celé video s hudebním podkladem. Je to taková naše třídní hymna. Není hezké vidět, jak děti swingují?
S. Blechová
Poznámka: Video je v novějším formátu HEVC (H.265), pokud na starších zařízeních nevidíte obraz, zkuste si video stáhnout a přehrát přímo.
5. A třída
Vzkazy pro Moniku
Při distanční výuce nás na online hodině navštívil tajemný host. Hned po pár minutách jsme tajemného hosta odtajnili a uhodli jsme jeho profesi a jméno. Byla to známá herečka Monika Zoubková. Nejdřív nás seznámila se zajímavostmi z divadla a filmu. Potom jsme se jí mohli zeptat, na co jsme chtěli. Ona nám vždy na vše odpověděla. Moc jsme si online užili.
V rámci českého jazyka jsme si procvičili psaní vzkazu a napsali každý vzkaz pro Moniku. Všechny jsme pak Monice poslaly. Byla moc nadšená a má všechny vzkazy schované. Vkládáme několik vzkazů na ukázku.
M. Řezáčová
Vzkaz 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
7. třída
Pandemická elegie sedmáků
Pandemie krev mi pije, tenhle rok se do nás vryje.
Odkud přišel, netušíme, do myšlenek se pustíme.
Koronavir? Snad z pekla byl.
Vláda příkaz vydala, do bytů nás poslala.
Roušku venku nosíme, už se z toho zblázníme.
Rouška! Ta mi trhá ouška!
Nikam nejdu, budu spát, na to se můžu vykašlat.
Kašlu, pšíkám… S koronou si tykám.
Pandemie, ta mě prudí, připadám si jak ve vězení.
Opatření, opatření, to nám vůbec k smíchu není.
Pandemie, to je věda, učitelka pokoj nedá.
Rouška už mi leze krkem, propíchnu ji asi brkem.
Pes, ten o ničem neví, jen se diví, proč je venku tak málo lidí.
Dezinfekci všude vidím, už ji prostě nenávidím.
Být pořád doma mě nebaví, všichni ministři nám kazí naše zábavy.
Mrzí mě ta pruda, doma už je nuda.
Hygiena na dveře bouchá a mně z toho na majáku šplouchá.
Korona nás prověří, jak nám straší věži.
Dneska patnáct, zítra dvacet, začínáme se v tom ztrácet.
Pěkně už tu ve všech bouří, makáme, až se z nás kouří.
Spoléhat se na signál, není žádný ideál.
Připojit se chvíli trvá, snad to Marta pochopí, že si blázny netropí-m.
Doma už znám každý kout. Co si počít? Nejde proud!
Termín, kanál, zadání, hrůzu už mi nahání.
Nedáme se, vydržíme, protože už dobře víme, blýská se na lepší časy, půjdem do školy brzy asi.
8. třída
V rámci distanční výuky hodin výtvarné výchovy a světa práce v 8. třídě žáci pronikli i do světa animací. Úkolem bylo vytvořit figurku z alobalu, která umožňuje částečný pohyb. Díky tomu pak žáci naanimovali jednoduché i složitější situace. Stačilo jen zapojit fantazii. Nejzdařilejší práce nabízíme v ukázkách níže.
Jitka Leipnerová
autorka: Ema Čadilová
autorka: Lucie Smolíková