Příběh pravěku na zámku Nižbor
Chození do školy dnes považujeme za naprostou samozřejmost, z hlediska lidské minulosti je však školní vzdělávání stále novinkou. Ovšem učit se děti musely vždy, i v pravěku. Jak tedy trávily svůj čas, když neseděly v lavicích? Co všechno si musely osvojit ještě v dětství? A měnili by dnešní žáčci s pravěkými dětmi? To všechno zjišťovali žáci 3. A a 3. B v programu "Příběh pravěku aneb co bylo, když nebyla škola".
Žáci se prostřednictvím jednotlivých výjevů z různých období pravěku dozvěděli, jak vypadal život na našem území před stovkami a tisíci let. Děti se zapojily do pravěké společnosti: upekly si placky, seznámily se s původními zbraněmi, nástroji a oblečením.
Hlavním cílem programu bylo přivést žáky k zamyšlení nad relativitou některých současných hodnot a pomocí pravěkých analogií jim rozšířit obzory vnímání našeho moderního světa.
M. Šponar Fojtová